"Sella har pollenallergi!"

..och det har Sara med! Jag och Carro råkade hamna på N-sektionen på Gamla Ullevi förra veckan då vi köpte biljetter för 75kr/st av random utanför. Som enda tjejer i en testosteronklack på flera hundra pers gjorde vi så gott vi kunde i våra blommiga sjalar och kritvita converse. Selakovic fick en fin kommentar som antydde på hans pollenallergi vid en missad pass. Hurvida han har pollenallergi eller inte vettekatten men jag har det så det står härliga till vill jag lova! Jag knarkar Citrizin och dränker mina ögon i Tilavist men kliar trots det sönder mina ögon, nyser i snitt 50 gånger per dag och vill bara kräkas av kliet i svalget och halsen. Sara har pollenallergi! Jag är en aktiv människa men under våren och försommaren däckas jag totalt varje år. Jag blir hängig, trött och vill bara sova. Sover i snitt 10 timmar per natt men känner mig ändå som en zombie under dagarna. Folk verkar tycka det bara är gnäll på oss allergiska men Ni ska veta att det är en riktig jobbig period för oss. Både fysiskt och mentalt. Kan nog liknas vid en manlig förkylning skulle jag tro.











 

Pollenallergi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback