En lördag likt den när jag var liten.

I torsdags gjorde jag mitt sista arbetspass samt möte på jobbet. Jag tog med fika till mötet och jag fick ett halsband av mina arbetskamrater. Kommer sakna det stället. Ett halvår är gick fort men nu är det dags att blicka framåt. Matte B som sagt. Sjuksköterskelinjenförhoppningsvis snart. Ser fina ambulansmän överallt nu och kan knappt vänta, haha.

Problemet är ju att jag dock behöver jobba litegrann och vad passade inte bättre då än att extrajobbet ringer och frågar om jag vill jobba lördagkväll samt söndag 7-15. Passar ju perfekt med tanke på att Emil har hela familjen hemma som barnvakt denna helg samt att vi är handbollslediga. Perfekt!!! Dessutom hinner jag ändå rösta, äta middag och kolla valvakan med familjen i morgon eftermiddag/kväll/natt. Det är första gången jag får rösta (förra gången missade jag med ett par månader) och det ska bli spännande. Har lagt mycket tid på att sätta mig in i politiken och är säker på vart jag står. Om jag får bestämma blir det ett fortsatt blått styrande av Sverige. Jag kommer att rösta på Moderaterna men är ganska överens med samtliga blå partier.

Annars är jag nöjd över mig själv. Pappa poch jag var nere och spelade på lite handbollsmatcher i herreliten och sedan sprang jag hem från centrum vilket är ungefär 5kilomter. Efter det körde jag lite intervaller. Bra av en som hatar att springa att få gjort detta frivilligt på en ledig lördag får jag allt säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback