inte läge

Oskar utbytt och in med Kings of Leon istället. Väntar frenetiskt på deras nya. Med en nostalgisk känsla i kroppen tar jag mig an disken och min lägenhet som inte längre är lika mysig. 32kvm som varit den mysigaste ettan i vårt avlånga land känns nu opersonlig, kal och till och med smutsig. Skulle kunna beskriva med en känsla av att ha "bott färdigt". Längtar lite efter något annat. En lite större lägenhet och kanske inte heller en lika ensam lägenhet. Tyvärr känns det väldigt långt borta med tanke på handboll, jobbsituation och studieplaner. Allting har sin tid.

Kings of leon kan konsten att framkalla det melankoliska i mig. Lusten att sätta sig på golvet med ett glas rödvin i handen och lyssna på toner som får tankarna att snurra. Ibland är det skönt. Men inte tid för det nu. Klockan är två och det är måndag. Träning snart och inte läge att filosofera i ÖHK-hallen. Dags att byta musik igen.


Jag och Hanna.
I en bar.
I Grekland.
Tidig morgon. Långt efter stängning.
Kings of leon och Heineken tillsammans med bartendern och ett gäng australiensare.
Livet borde alltid vara så fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback