Glasögonorm

Hemma och mellanlandar mellan skola och träning. Idag har vi haft Ergonomi i tre timmar. Även ifall det mest var grundläggande saker som de flesta som jobbat i vården redan kan så är det oerhört skönt att slippa sitta still och lyssna. Sedan har vi haft infosök också och fått reda på en massa coola databaser där man kan titta på riktiga operationer och riktiga bilder av kroppsdelar. ASCOOLT! Den hemsidan tog tydligen tolv år att bygga upp och är svindyr att använda sig utav.

Annars flyter det på. Även ifall jag hört att vi just nu gör den absolut tråkigaste och mest grundläggande delen av hela programmet så känns det så fantastiskt rätt. Jag vet precis vad jag vill göra och det känns bra. Mitt enda problem är min huvudvärk på eftermiddagen efter en dag med föreläsningar. Idag när vi bara haft "aktiva" lektioner mår jag hur bra som helst nu när jag kommit hem men andra dagar när man sitter och lyssnar på en föreläsare och kollar på avstånd på en overhead eller liknande får jag jätteont i huvudet. Så det är ju bra att jag tagit tag i detta nu och varit hos en optiker som konstaterat ett brytningfel och glasögon är beställda som ska användas vid tv/bio, bilkörning och föreläsningar/lektioner. Förhoppningsvis kan jag råda bukt på ett problem jag egentligen haft i flera år nu så det känns skönt även om det egentligen inte gör mig överväldigande glad så känns det bra att veta vad som varit fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback